miercuri, 14 noiembrie 2012

Old tools, new tools...

Am găsit cu ceva vreme în urmă, în curte la fier vechi, o unealtă mai neobişnuită, care se folosea (zic eu) pentru scobirea unor piese mari de lemn. Interesantă, n-am mai văzut vreodată aşa ceva, într-o stare destul de bună.
 
 cu o coadă nouă + o scurtă şedinţă de ascuţire, e gata de "luptă"

Pe lângă asta, mai dau şi de o săpăligă (cred), care nu a fost folosită niciodată. Ar fi păcat să meargă la topit. O iau şi probez puţin materialul... se vede a fi destul de tare.
Poate că nu m-oi duce cu ea chiar la sapă :) dar, la ceva poate că ar fi bună: încerc să o transform tot într-o unealtă de scobit.
Ca de obicei, niciodată nu iasă chiar din prima... dar după a doua încercare am reuşit să îi dau o formă simetrică.
Având în vedere că este pentru prima dată când fac aşa ceva, sunt destul de mulţumit...

 
 


 
 
Deja le aşteaptă nişte bucăţi de buştean... dar, toate la timpul lor...

Ca şi bonus, băieţii, ştiindu-mi interesul pentru scule de lemn, îmi mai arată ceva:

o "scoabă" ţigănească...
 

 faină pentru decor doar...
 
Întâmplarea face că tot zilele astea, să primesc şi dălţile custom made mult aşteptate!
Băi! deja a venit luna cadourilor şi eu nu ştiu !?
 
După vreo lună de zile, de care am avut nevoie ca să mă hotărăsc la formă şi dimensiuni, după încă vreo două săptămâni de discuţii şi explicaţii cu meşterul, încă o saptămână până ce au fost gata, trei zile pe poştă... ... au sosit în sfârşit!!
Dar, a meritat aşteptarea: au fost realizate exact cum am comandat!
 
încântare totală!



deabia aştept să le pun mânere...
 


4 comentarii:

  1. unde ai facut daltile, si cat au costat?
    mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gazmitica@yahoo.com.
      Îţi trimite pe email un catalog de unde îţi alegi orice vrei.

      Ștergere
  2. Interesant. O bardita pentru cioplit are oare ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte am înțeles de la el, poate să facă la comandă orice fel de unealtă. Trebuie doar să îi dai caracteristicile. Exact despre o bărdiță discut și eu cu el acum. Dacă te interesează, te țin la curent.

      Ștergere