sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Din nod de nuc

Câteva bucăţi de lemn de nuc, aruncate din cauza crăpăturillor sau a defectelor, au fost salvate şi păstrate special pentru mine, "poate că o să faci ceva fain din ele".
Printre acestea, am găsit un nod, care mi-a atras atenţia. Am decis să încerc să îl transform în ceva deosebit, pentru a fi înapoiat sub formă de cadou, celui care mi l-a dat.

 

după ce l-am curăţat bine cu o perie de sârmă, am trasat conturul

partea mai închisă la culoare s-a dovedit a fi foarte tare





 
Chiar dacă "săpăturile" au decurs mai anevoios, io zic că a mertat efortul: fibra descoperită e dispusă în toate direcţiile, cu un model deosebit şi reflexii sidefii pe alocuri.

 Mâine urmează să fie dăruit. Sper să facă o impresie bună.

8 comentarii:

  1. Frumos, bravo tie !
    L-ai finisat manual in interior ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc!!
      Daa, numai cu mâna (la smirghel de 240 m-am oprit...)

      Ștergere
  2. Imi plac forte mult ornamentele de pe piesele tale.
    Ai studiat asta sau le creezi tu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuu frate, nu sunt create de mine... m-am inspirat din realizările unora mult mai talentaţi şi mai creativi decât mine, după care am încercat să adaptez acele modele la bucata de lemn cu care lucram dar, mai ales, la îndemânarea mea...

      Ștergere
  3. Foarte faine!
    Si eu am niste bucati dintr-un nuc pe care l-am curatat si intentionez sa-mi fac doua "doguri" sau "carpatoare", pe care sa mananc slanina, carnatul sau alte "porcarii" (nu imi place sa folosesc cutitul pe o farfurie).
    M-am oprit fiindca mi s-a parut ca lemnul are un miros ciudat. Acuma este posibil sa fie dinc auza ca este verde.
    Al tau era uscat bine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţam. Să ştii că lemnul a fost uscat foarte bine când l-am primit. Experienţa mea cu lemnul de nuc se rezumă doar la două linguri şi la acest bol, însă pot să spun că după ce obiectele au fost finisate, mirosul este abia perceptibil. Mă gândesc că la un cârpător, (pe care se pun "porcării" de obicei afumate, ceapă... mmmm) după două trei utilizări, mirosul lemnului de nuc o să fie... nesemnificativ :))
      Spor la cioplit şi... poftă bună!
      PS - aştept poze, când sunt gata!

      Ștergere