duminică, 7 octombrie 2012

Bun gasit!

In ultima vreme, am tot umplut mailurile prietenilor, cu tot felul de poze ale "realizarilor" mele marete. M-am gandit: "ma, astia s-or fi saturat de mine".
Asa ca am considerat ca e necesara aparitia acestui blog, unde, cei care or fi curiosi, sa poata vedea atunci cand doresc, si daca doresc :) rezultatele eforturilor si incercarilor mele, de a deprinde tainele lucrului cu lemnul.
Asadar, acest blog este in primul rand dedicat prietenilor si mentorilor mei, Catalin Sorescu, Vlad Jucan, Vasi Moisa, Ovidiu Novac si Radu Irimie, care au contribuit la initierea mea in descoperirea acestei lumi minunate, a lucrului cu lemnul.
Foarte buni cunoscatori, aflati intr-o permanenta cautare, caracterizati de o puternica dorinta de a invata, de a sti, de a se autodepasi, definiti printr-un mare RESPECT PENTRU LEMN, pentru lucrul lemnului cu unelte traditionale, si, nu in ultimul rand, pentru uneltele clasice si pentru fauritorii lor.
De la acesti oameni am prins si eu microbul in urma cu ceva vreme (si sper sa nu-mi mai treaca :))

Si asa am inceput sa cioplesc si eu cate o bucata de lemn... Rezultatele nu au facut altceva decat sa ma intarate si mai mult si sa ma ambitioneze... Vreau sa fac atat de multe, si atat de multe am de invatat!

Astea ar fi unele dintre bucatile de lemn cioplite de mine, in incercarile stangace de a deslusi minunata lume a lemnului:

lingura de cires

alta de cires

cea din dreapta e de nuc, stanga de cires

corcodus

lingura dintr-o creanga de pin, cana de arin

nuc

 
din lemn de paducel

mar

bol de mar

S-auzim de bine!

8 comentarii:

  1. Nu iti fa griji microbul nu trece! de fiecare data cand intru in atelier si simt mirosul de lemn lucrurile sunt mai bune astfel...

    P.S.felicitari pt blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Vlad! Asa este: mirosul degajat de lemnul pe care tocmai il prelucrezi, este ceva deosebit! M-am surprins de multe ori mirosind cate o bucata de lemn in timp ce lucram... :)

      Ștergere
  2. Superbe realizarile ! Apreciez foarte mult lucrul in lemn, mi-as dori sa lucrez si eu, dar mi-a fost dat ( cica... ) sa lucrez in metal.
    Mi se pare mie sau lucrul in lemn e extrem de calmant? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este loc si de mai bine! Sunt deabia la primele realizari, inca mai invat...
      Intr-adevar, pentru mine lucrul cu lemnul imi ofera o deconectare totala!
      Niciodata nu e tarziu ca sa incepi! Incearca ceva simplu pentru inceput, si ai sa vezi ca e chiar fain!

      Ștergere
  3. frumoase toate, in corcodus inca nu am lucrat, trebe sa-ncerc, frumos lemn

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se aseamana mult cu prunul si ca textura si ca culoare. Cand se usuca insa, e foarte tare si greu de cioplit; asa am patit cu astea doua, incepute si abandonate prin atelier, apoi reluate.

      Ștergere
  4. Foarte frumoase lucrarile tale din lemn.Trebuie mult timp si rabdare pentru ele,si scule bineinteles.Si apoi vine dragul si placerea de a lucra in lemn.Aroma fiecarei esente de lemn se va cunoaste lucrand cu el.Apoi culoarea.Ce mai,activitate frumoasa.Spor la treaba si cat mai multe realizari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţam de aprecieri!
      Dragul şi plăcerea de a lucra în lemn au fost cele care m-au împins să cioplesc primele bucăţi. Sculele au venit ulterior: recuperate de pe la fier vechi, cumpărate, sau primite în dar. Singura problemă este TIMPUL... atât de multe idei mai am de îndeplinit...
      Da' le-o veni rându' la toate :)

      Ștergere